♥ FYLL INTE LIVET MED DAGAR, FYLL DAGARNA MED LIV ♥

Mitt schema har varit fullspäckat (eller vad man säger..?), men jag tror jag börjar med helgen- 10-MILA!
Först vill jag bara säga tack till mina lite smått  galna vänner för de underbara dagarna- mycket skratt!
Vi åkte bil upp, pappa körde. Undra hur han stod ut med oss..? Vi har de bränt några CDs med peppmusik som vi satt och sjöng till hela vägen. 10-mila hölls i år i en liten ort utanför Motala (vid vättern typ). Det tog typ 5 timmar dit om man räknar med pausen på en "resturang" eller vad man ska kalla det. När vi var framme visade det säg att vi skulle sova i en idrottshall (det var bajskallt där inne...). Men en ny upplevelse är alltid kul, nu kan jag ju kryssa i "äta frukost på golvet i en idrotts hall" på min innan-jag-dör-lista.. ;)

Vi åkte till tävlingen ganska tidigt på morgonen, ungdomsstaffetten startar först, och Astrid hade första sträckan. När vi kom fram lyckades vi på något sätt tappa en grej till den underbart fina helsingborgsflaggan, men det fixade vi enkelt med lite sporttejp! Vi kollade runt på tävlingsområdet och sen var det dags för Astrid att springa iväg. Startskottet sköts i väg av en stridsvagn vilket jag inte riktigt var beredd på, ni kan nog lista ut vem det var som skrek... Iaf, astrid var iväg, och det var sedan dags för Ellens tur. Fast innan det stod jag och kollade när Astrid kom vid varvningen. Det gick bra för astrid, 240/300 och de flesta sätter en duktig 16 kille på första sträckan, BRA JOBBAT ASTRID!
Sedan var det Ellens tur, och hon lyckades plocka en placering! :)
Det var sedan min tur att ge mig ut på min 5km långa bana. Jag var inte lika nervös som jag trodde vilket jag tyckte var bra. Ellen kastade kartan på mig och jag sprang iväg. 1-4 gick bra, medan 5-7 inte gick lika bra... Men kom iaf till varvningen och fortsatte ut på andra slingan, små-bommade lite där med men spikade även någon ( Bomma= missa/tappa minuter, Spika= komma rätt direkt). När jag kom i mål var jag inte så nöjd med min lopp, blev det dock när jag kollade resultatet då jag hade plockat 20 placeringar! Vi låg då på 219 plats.
Tyvärr så blev killen som sprang sista sträckan inte godkänd, så hela laget blev tyvärr diskade. Men kul hade vi i alla fall!
Underlaget var väldigt hårt, och mina fötter var lite förstörda efteråt. Att springa med spikskor på sten var kanske inte det bästa, men det var det värt! Mamma har bokat in en tid hos en sjukgymnast om några veckor och då hoppas vi på en förändring!

Vi såg både damernas och herrarnas start, och åt mat i helsingborgstältet innan vi åkte tillbaka till idrottshallen.

Dagen efter gick vi upp tidigt igen, packade ihop våra grejor och åkte till tävlingsplatsen för att se målgången av herrstaffetten och käkade frukost. Vinnarna av den stora staffetten blev ett norsktlag, bästa svenska lag blev 3a. Sedan körde vi hemmåt skåne igen, stannade på IKEA och käkade. Väl hemma deckade jag framför en film. :)

Det var min helg det! Nu taggar vi nästa stora tävling - EM i dalarna nästa vecka med skånelaget! Jag ska dock inte springa EM-klass, det är för lite äldre, men en tävling brevid! Det ska bli riktigt häftigt!
BILDER FRÅN HELGEN KOMMER, VET INTE VAR MINNESKORTET ÄR JUST NU!!


bild i repris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0