FOTO- LJUS

Har precis fotoat lite olika bilder på ljus. Tänkte visa dom här och förklara hur jag ställt in kamrean osv.


Det här ska föreställa ett hjärta. Det är första gånger jag fotar ljus på det här sättet så det blev inte så jätte proffigt. Jag släckte ner alla lampor i rummet, tände en ficklampa och satte kameran på självutlösare. Sedan förde jag runt kameran i form av ett hjärta och här är resultatet.
Kameran var inställd på:
* lång slutartid
* autofokus
* ingen blixt

Det här kallas BOKEH. Motivet är vår ljusslinga på altanen. Lite redigerad då jag har lagt till lite mer skuggor för att man inte ska se bakrunden. 
Kameran var inställd på:
* manuellfokus, ingen skärpa på ljuset
* ingen blixt


Den här bilden är också tagen på ljusslingan. Den blev inte jättebra... När du tar fotot rör du på kameran i det mönster du vill ha.
Kameran var inställd på:
* lång slutartid ( ca 5 sek.) 
* autofokus ( tror jag )
* ingen blixt

HOPPAS NI FATTAR!
kram ♥




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0