16 december 2011 ♥

Tanken  slog mig precis, hur respektlösa vissa människor är. De kan göra allt för pengar, de kan döda människor, men inte bara det det påverkar så många andra. Varför inte bara dela på allt, vi har bara en jord och alla måste väl få plats, alla är ju lika mycket värda. Hur kan vissa bara stå och kolla på medans de orsakar så mycket sorg för människor. Förstör deras liv för lite pengar? Är det värt det, är det äns någon som vill det? och vad hade hänt om någon hade dödat deras föräldrar mitt framför ögonen, hade alla som gör det nu haft samma tankar nu? Min första känsla är hat, men också sorg både för de som påverkas men även de som påverkar det. De förstår nog inte vad det gör och vilka konsekvenser det får. Så idag sjänker jag mina tankar till alla ni som förlorat någon närstående i krig allt för lite pengar, och jag vill även hedra de som står upp för att göra jorden till en bättre plats att leva på. Vi lever bara en gång och ingen vill leva ett liv fyllt av sorg och rädsla av vad som kommer hända nästa dag. Ovetande om jag kommer överleva nästa dag, om mina syskon kommer sova brevid mig eller om alla inte kommer hem igen. Den rädslan måste vara hemsk. Men inget förändras på en dag, det kommer ta lång tid. Det är bara du som kan förändra dig själv och tänk, någon gång i framtiden kanske krig inte existerar.
Länder bråkar om olja, hallå? Människor svälter, människor dör, lever ett liv fullt av rädsla över morgondagen allt för lite olja! Är det verkligen värt det?!
Det räcker inte om en person ändrar sig, alla måste göra det tillsammans! Tänk på vad du kan göra för att jorden ska bli en bättre plats att leva på. Du lever bara en gång, och hjälp dig själv och andra att få leva ditt liv så lyckligt som möjligt!

Var bara tvungen att skriva av mig. 


 

Kommentarer
Postat av: Lina

jätte fin blogg, allt bra?:)

2011-12-17 @ 15:15:06
URL: http://justlj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0