HEJ

Är hemma från skolan idag, hade sjukt ont i halsen imorse men nu känns det lite bättre!
Såg ett program om en blind kille, han berättade om hans liv. De flesta tänker nog "stackars han, han har varit blind hela tiden får aldrig uppleva att se något" osv osv... Men han hade en grym inställning till sitt liv och istället tänkte han possitivt. Han sa något i den här stilen. Jag ser det som en fördel istället för en nackdel, jag dömmer ingen utifrån hur någon ser ut, jag lär känna människor på ett helt annat sätt. Färger och utseende spelar ingen roll för mig eftersom jag inte kan se det, det är insidan som räknas! Den här killen föddes utan ögon och har suttit i rullstol hela sitt liv, hans pappa gjorde allt för honom och blev han ögon och ben. Men trots detta var han mer possitiv till livet än många andra. Jag beundrar denna killen sjukt mycket!

Jaja, nu ska jag försöka röja lite på mitt rum. puss ♥

Kommentarer
Postat av: becka

Såg oxå det pogrammet, så grym kille asså. DÅ blev man grymt inspirerad! :)

2012-05-25 @ 15:29:33
URL: http://beckasponny.blogg.se/
Postat av: Ellen Backe - fotoblogg

Hoppas att du mår bättre nu!!! Om du inte gör det: KRYA!!!

2012-05-25 @ 20:42:59
URL: http://tusenfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0